Thursday, October 27, 2011

Mencari jalan pulang..

alhamdulillah, dberi masa untuk update blog ni..hmm..plan2 hr tu nk citer psl nasrul dah makan solid food..tp xpe, next entry will be on nasrullah story ;)

2 3 menjak ni..mmg aku rs lain macam je..serba serbi x kena..hati xtenteram..mendung berarakje kemana2 aku pegi..ape yg kurang??family?alhamdulillah,suami,nasrullah,mak abah angah along semua sekeliling aku..kwn2?kwn2 opis,U,sekolah semua msh dok keep intouch..keje?alhamdulillah dpt keje di tempat yg bgs..harta?alhamdulillah cukup buat ms ni..tp..jiwa aku rs kosong..kosong??yep kosong..dah lama aku biarkan jiwa ni lara dgn entah ape2..dah lama rupanye aku x baja kan dgn ilmu yg mengingatkan aku akan betapa kejap je manisnya dunia ni...nape?entah...leka..leka dgn nikmat yg diberi..smpi aku lalai dlm byk part..manusia ni mgg akan diuji Allah..ujian tu yg kte xtau..ya Allah, aku mahu pulang...huu..jauh dah aku pergi...aku berharap sgt agar Allah menegur aku dgn teguran yg selembut2nya..tp siapala aku kan..huu..aku,hamba yg hina lg x sempurna..tp insyaAllah,aku nk usaha untuk menjadi hamba yg sempurna..aku nk pulang..pulang pd Nya...kembali kepada fitrah...berikan aku kekuatan ya Allah!!jgn berputus asa dgn rahmat Allah..

buat sahabat2 aku yg terbaca entry ni,,aku tujukan kata2 dibawah ni utk korang yg bergelar sahabat aku..ayat2 ni ili bg dlm kad,masa aku nak pindah dari johor ke KL..pindah ke KL dgn hati yg pasrah,nk berhijrah ke dunia baru..dan kini aku nk kembali ke dunia yg tenang je..hee..

Sahabat..
jika hari ini ana terlalu gembira,sedarkanlah ana dengan amaran2 Allah..
jika hari ini ana bersedih tanpa kata, pujukla ana dengan tarbiah pencipta..
jika hari ini ana lemah x berdaya,ingatkanlah ana dengan kehebatan syurga
jika antara kita ada tembok yang memisahkan,ajakla ana meleraikan segera
jika pernah hatimu terluka,luahkan lah agar ana berubah
dan jika esok ana lena tanpa jaga,iringilah lena ana dengan kalungan doa..
berjanjila sahabat..ukhwah kte untuk selamanya...

tq :)

1 comment: